Περί Φυσικής

Εγγραμματισμός στις Φυσικές Επιστήμες

Ο εγγραμματισμός στις Φυσικές Επιστήμες (Φ.Ε.), σύμφωνα με το πλαίσιο αξιολόγησης του PISA 2006, αναφέρεται:
  • Στην επιστημονική γνώση του μαθητή και στην ικανότητά του να χρησιμοποιεί  αυτήν τη γνώση για να αναγνωρίζει  τα επιστημονικά ζητήματα, να αποκτά νέα γνώση, να εξηγεί φαινόμενα με επιστημονικό τρόπο και να οδηγείται σε συμπεράσματα, βασισμένα σε επιστημονικά τεκμήρια για θέματα σχετικά με τις Φ.Ε. και την τεχνολογία.
  • Στην κατανόηση  της επιστήμης ως μιας μορφής ανθρώπινης γνώσης και διερεύνησης.
  • Στην επίγνωση  τού πώς η επιστήμη και η τεχνολογία διαμορφώνουν  το υλικό, πνευματικό και πολιτισμικό περιβάλλον.
  • Στην προθυμία  του για ενασχόληση και συμμετοχή ως ενεργού πολίτη σε ζητήματα που σχετίζονται με τις Φ.Ε.

Η χρήση της έννοιας εγγραμματισμός στις Φ.Ε. υπογραμμίζει  τη σημασία που δίνει το PISA στην εφαρμογή της επιστημονικής γνώσης στην καθημερινή ζωή, σε σχέση με την απλή αναπαραγωγή της παραδοσιακής σχολικής εκδοχής της επιστημονικής γνώσης.

Για την αξιολόγηση  του εγγραμματισμού  στις Φ.Ε. συνεκτιμώνται τέσσερα αλληλένδετα στοιχεία: το πλαίσιο στο οποίο εντάσσονται οι ερωτήσεις που καλούνται οι μαθητές να απαντήσουν, οι ικανότητες που απαιτούνται από τους μαθητές για την απάντηση των ερωτήσεων, η γνώση και οι στάσεις των μαθητών.

sci_literacy

για να περιηγηθείτε στις αναρτήσεις…

…….. κλικ “εδώ”

Σχολιάστε